Hvad tages ud af den nye kommuneplan

Her kan du læse om, hvilke arealer, der er blevet taget ud af kommuneplanen

Mark ved Ejstrupholm

Hvad tager vi ud af kommuneplanen

Kommunen har vurderet, at det ved vedtagelsen af Kommuneplan 2021-2033 var relevant at tage nogle arealer ud af kommuneplanen, fordi arealernes placering eller anvendelse ikke længere var hensigtsmæssig.

Byerne

Ikast:

Der er i alt taget ca. 7,1 ha uudnyttet boligareal og ca. 8 ha uudnyttet erhvervsareal ud af kommuneplanen i Ikast. Stort set alle arealer er overgået til en anden anvendelse - hovedsageligt rekreative formål.

Brande:

Der er ikke udtaget arealer i Brande.

Bording:

Der er ikke udtaget arealer i Bording.

Engesvang:

Der er ikke udtaget arealer i Engesvang.

Nørre Snede:

Der er i alt taget 1,7 ha uudnyttet boligareal ud af kommuneplanen i Nørre Snede - ingen erhvervsarealer. Boligarealet ændrer anvendelse til rekreativt område.

Ejstrupholm:

Der er ikke udtaget arealer i Ejstrupholm.

Landsbyerne

Vi vurderer umiddelbart, at rummeligheden i de allerede udlagte arealer til boligformål i landsbyerne svarer til behovet i en ny kommuneplanperiode. Der er derfor ikke foretaget ændringer i arealudlæggene i landsbyerne.

Tilbage til oversigten "Forudsætninger for kommuneplanen"